Obchodní podmínky

Všeobecné dodací podmínky
Prodávající se zavazuje dodat zboží kupujícímu nejpozději do 3 měsíců ode dne podpisu smlouvy. Zákazník se zavazuje k tomuto datu zboží odebrat. O přesném datu dodání zboží bude kupující vyrozuměn osobně, telefonicky, nebo e-mailem, pokud termín není dohodnut již při podpisu této smlouvy. Zboží bude dodáno, když jej přepravní firma připraví k převzetí kupujícím na adrese jeho bydliště či na dodací adrese, kterou kupující uvede v záhlaví této smlouvy. Kupující je povinen převzetí zboží potvrdit datovaným podpisem na kterémkoliv původním dokladu ke zboží. Přepravní firma není oprávněna předat zboží kupujícímu před úplným zaplacením kupní ceny.
Kupní cena zboží je splatná tak, že v den podpisu této smlouvy se kupující zavazuje uhradit zálohu na kupní cenu ve výši 30% nebo ve výši poskytnuté slevy z celkové ceny zboží. Zbývající část kupní ceny je splatná buď na základě zálohové faktury, uhrazené kupujícím přede dnem dodání zboží, nebo v hotovosti nejpozději při předání zboží a to přímo přepravní firmě na základě faktury – daňového dokladu vystaveného prodávajícím. Dnem zaplacení se rozumí den připsání částky na účet prodávajícího.
V případě, že kupující bude po uzavření této smlouvy požadovat změnu kterékoliv položky zboží specifikované v Potvrzení přijaté objednávky, bere na vědomí a souhlasí s tím, že pokud prodávající kupujícímu požadovanou změnu akceptuje, je v takovém případě oprávněn účtovat na stornované zboží příplatek ve výši 30% z jeho ceny. Pokud budou změny požadovány v době, kdy nelze ovlivnit výrobu, zboží se objednává přímo na objednavatele a zůstává majetkem objednavatele. Při doobjednávání zboží se termín dodání přizpůsobuje poslední dojednané objednávce. Vrácení zboží je možné pouze v originálním obalu, poté bude nabídnuto k dalšímu prodeji, poté je možné vrácení peněz (částka bude ponížena o 30%).
V případě, že kupující neodebere zboží nejpozději do 3 měsíců ode dne podpisu této smlouvy, ačkoliv byl prodávající vyrozuměn o datu dodání zboží, bere na vědomí a souhlasí s tím, že mu bude účtování skladné, a to ve výši 100 Kč za každý započatý kalendářní den prodlení s odebráním zboží. Kupující výslovně souhlasí s tím, aby na úhradu skladného byla prodávajícímu započtena část či celá částka zaplacené zálohy s tím, že pokud kupující neodebere zboží ani v dodatečné lhůtě 30-ti dnů ode dne uplynutí 3 měsíční lhůty k dodání zboží, zavazuje se prodávajícímu uhradit smluvní pokutu ve výši 15% z celkové ceny zboží. Smluvní pokuta je splatná na účet prodávajícího ve lhůtě 3 dnů ode dne uplynutí dodatečné lhůty k odebrání zboží. V případě, že kupující neodebere zboží ani v dodatečné lhůtě 30-ti dnů ode dne uplynutí 3 měsíční lhůty k dodání zboží, má se za to, že účastníci 31. dnem po uplynutí 3 měsíční lhůty k dodání zboží od této smlouvy odstoupili s tím, že nárok kupujícího na úhradu touto smlouvou sjednaného skladného a smluvní pokuty není odstoupením dotčen.

Montážní podmínky:
1. Při sestavení jednotlivých elementů tvořících kuchyňskou linku (dle § 48 zákona o DPH) z výrobního programu plánovaných kuchyní zakoupených u prodávajícího (dále také jen zboží), které jsou určeny k bytovým účelům a jejichž celková prodejní cena činí minimálně 15.000 Kč vč. DPH (do této ceny se nezapočítávají spotřebiče a dřez), je prodávajícím zákazníkovi poskytována možnost provedení standardní montáže zdarma, a to pouze za níže uvedených podmínek.
2. Standardní montáží se rozumí: sestavení spodních a zavěšení horních skříněk, připevnění pracovních desek a dřezu včetně výřezu, zavěšení digestoře, zabudování elektrických spotřebičů a halogenových světel do světelné rampy, připevnění soklů a těsnících lišt, montáž úchytek a seřízení dvířek a zásuvek. Vztahuje se na zakoupené u firmy Sklady Dušek s.r.o.
3. Standardní montáží nejsou níže popsané úkony, které mohou být úplatně provedeny montážní firmou na základě přímé dohody se zákazníkem, za ceny uvedené v ceníku víceprací, který je přílohou smlouvy a jsou hrazené zákazníkem přímo montážní firmě, tj. úpravy jednotlivých elementů, např.:
- zmenšení skříňky (korpusu), frézovaný spoj PD, svorníkový spoj PD, obklad zadních panelů, záslepy, Záda baru (lamino + dveře), lišta na SDK, otvor pro baterii (není-li součástí dřezu), úprava skříňky pro výsuvnou digestoř, speciální upevňovací materiál dle typu zdi (v případě nestandardní zdi)
- montáž zboží zakoupeného u jiné firmy, např. dřez, vlastní spotřebič, pracovní desky, doplňky
- montáž jednotlivých elementů kuchyňské linky do nebytových prostor sloužících k podnikatelským účelům, jejíž cena činí 12% z ceny kuchyňské linky
- montáž kuchyňské linky z výrobního programu MiniMax/Smile – tato je placená přímo montážníkům, její cena činí 20% z ceny zboží
4. Standardní montáž je zákazník povinen realizovat prostřednictvím prodávajícího nejpozději do 3 měsíců ode dne dodání zboží, jinak možnost provedení bezplatné standardní montáže bez náhrady zaniká. Výběr montážní firmy je právem prodávajícího. Zákazník je povinen poskytnout montážní firmě součinnost nutnou k provedení montáže.
5. Připojování elektrospotřebičů a vodoinstalaci si zákazník zajišťuje vždy na vlastní náklady a tyto úkony nejsou součástí standardní montáže. Zákazník má v případě spotřebičů zakoupených u prodávajícího v ceně standardní montáže zabudování spotřebičů do kuchyňské linky a nikoliv jejich připojení na vzduchotechniku, elektřinu, vodu a plyn.
Firma Dušek nepřebírá zodpovědnost za vady, které vzniknou na korpusech linky při umístění samostatně stojícího spotřebiče. Dále nezaručuje kompatibilitu spotřebičů, které si zákazník dodává sám. Zabudování vlastních spotřebičů je po dohodě s montážníky.
Připojení spotřebičů, popř. stavební přípravu před montáží, možno na vyžádání zajistit. Jedná se o službu placenou – viz. ceník více prací. Technici nejsou zaměstnanci firmy Dušek, tyto služby firma Dušek pouze zprostředkovává.
6. Prodávající, ani montážní firma, neprovádí stavební úpravy, zákazník je povinen mít zeď v místě montáže připravenou pro zavěšení skříněk. Zeď musí být vhodná a stabilní pro zavěšení horních skříněk. Na typy zdí, jako např. SDK bez výztuhy nebo umakartové jádro lze zavěsit horní skříňky pouze po konsultaci s montážníky. V případě nekvalitní zdi nejsou montážníci povinni horní skříňky zavěsit. V tomto případě si montáž horních skříněk zajišťuje zákazník.
Místnost, v níž má být montáž provedena, musí být zákazníkem připravena k montáži (dostatečný prostor pro manipulaci s materiálem, podlaha, vyschlá omítka, apod.)
Kuchyňská linka nemůže kopírovat nerovnosti stěn a podlah! Nelze ji ani dotěsnit ani lištami. Za nerovnosti podkladu pod kuchyňskou linkou si ručí zákazník, naše firma za tyto nedostatky nepřebírá zodpovědnost.
7. Zákazník je srozuměn s tím - a zavazuje se zajistit – že za vestavnými spotřebiči nesmějí být umístěny žádné instalace! (zásuvky, odpady, atd.)
Zákazník svým podpisem stvrzuje a ručí za správnost udaných rozměrů kuchyňské linky a připravených instalací.
Montážní firma má právo odmítnout provedení standardní montáže z důvodu špatně umístěných instalací, za něž si ručí zákazník, a to bez náhrady!
8. Po dohodě zajišťujeme zaměření kuchyňské linky na místě realizace montážním technikem. Tato služba je pouze na vyžádání a je placená.
9. Obalový materiál je majetkem zákazníka. Prodávající ani montážní firma obaly neodváží. Likvidaci odpadů zajišťuje prostřednictvím obcí firma Ekocom (kontejnery, sběrný dvůr), které firma Dušek platí.
Odvoz obalového materiálu je možno za poplatek zajistit po dohodě s přepravní firmou.
10. Za likvidaci elektrospotřebičů prodávající ze zákona zpoplatňuje a likvidaci provádí sběrné dvory, nikoliv prodávající po předložení faktury.
11. Prodávající upozorňuje zákazníka, že při montáži se vyřezávají otvory pro spotřebiče a dřez, popř. se provádějí různé úpravy, u kterých se práší.
12. Zboží určené pro montáž musí být v den montáže připraveno v prostoru určeném pro montáž. Montážníci zboží již nestěhují! (vztahuje se pro případ, že zákazník má zboží již doma). V případě vlastní dopravy je zákazník povinen mít zboží připravené v místě montáže.
13. Po dobu provádění montáže je zákazník povinen montážníkům zajistit sociální zařízení a přívod el. energie.
Teplota v místnosti, v níž se bude montáž provádět, musí být alespoň +18°C a místnost musí být dostatečně osvětlena.
14. Montážníci nejsou zaměstnanci prodávajícího a veškeré vícepráce se hradí přímo montážní firmě dle ceníku víceprací.
15. Zákazník je povinen zajistit montážní firmě parkování u místa montáže. V městských částech se zónami placeného stání zajistí zákazník jednodenní parkování.
16. Při stornu termínu montáže ze strany zákazníka méně než 4 pracovní dny před objednanou montáží je zákazník povinen uhradit objednané montážní firmě storno poplatek ve výši 1000 Kč.
17. Doprava zakoupeného zboží není započítána v ceně zboží a hradí se přímo přepravní firmě, nemá-li zákazník zajištěnou dopravu vlastní. Dopravce si účtuje sazbu dle ceníku externí dopravy viz. příloha. Prodávající není vlastníkem přepravní firmy.
18. Dopravné montážníků od firmy si montážní firma účtuje částkou 12 Kč/km za cestu tam i zpět.

Záruční podmínky:
1. Na zboží je prodávajícím poskytována záruka dle zákona. Záruční doba počíná běžet dnem, kdy byla provedena montáž kuchyňské sestavy a u spotřebičů dnem, kdy byly uvedeny do provozu. To vše však pouze za podmínky, že montáž a uvedení do provozu spotřebičů byly zákazníkem objednány a realizovány nejpozději do 8 týdnů ode dne dodání zboží a zákazníkem byla pro provedení montáže a uvedení spotřebičů do provozu poskytnuta nutná součinnost. V případě nesplnění výše uvedené podmínky počíná záruční doba běžet dnem dodání zboží.
2. Zákazník je povinen být přítomen při montáži, na pozdější reklamace způsobené nepřítomností zákazníka nebude brán zřetel.
3. Další záruční podmínky, způsob vyřizování reklamací a nároky zákazníka vyplývající z poskytnuté záruky se řídí příslušným ustanovením občanského či obchodního zákoníku a dalších obecně závazných právních předpisů (rozměrové odchylky, povrchová úprava a úložné prostory jednotlivých elementů se posuzují dle norem ČSN EN 1116, ČSN EN 324-1, ČSN EN 324-2, ČSN 91 0102, ČSN 91 0412, ČSN 91 0272).
4. Na mechanické poškození způsobené vlastní dopravou nebo na škody vzniklé nevhodným používáním se záruka nevztahuje.
5. Reklamace se podává na prodejně, kde bylo zboží zakoupeno nebo na formuláři na našich webových stránkách.
Je nutno doložit doklad o zakoupení zboží a termín realizace.
6. Závady u spotřebičů se řeší před autorizovaný servis konkrétní značky.